یاس خوشبو

خدا ازآدماچی میخواد

1391/6/22 12:56
نویسنده : مصی
781 بازدید
اشتراک گذاری
شبی از شبها، شاگردی در حال عبادت و تضرع  وگریه و زاری بود.

در همین حال مدتی گذشت، تا آنکه استاد خود را،  بالای سرش دید، که  با
تعجب و حیرت ؛  او را،  نظاره می کند  !

استاد پرسید : برای چه این همه  ابراز ناراحتی و گریه و زاری می کنی؟

شاگرد گفت : برای طلب بخشش و گذشت خداوند از گناهانم، و  برخورداری از لطف خداوند!

استاد گفت : سوالی می پرسم ، پاسخ ده؟

شاگرد گفت : با کمال میل؛  استاد.

استاد گفت : اگر مرغی را، پروش دهی ، هدف تو  از  پرورشِ آن  چیست؟

شاگرد گفت: خوب معلوم است استاد؛ برای آنکه از گوشت و تخم مرغ آن بهره مند شوم .

استاد گفت: اگر آن مرغ، برایت گریه و زاری کند، آیا از تصمیم خود، منصرف خواهی شد؟

شاگردگفت: خوب راستش نه...!نمی توانم هدف دیگری از پرورش آن مرغ، برای
خود، تصور کنم!

استاد گفت: حال اگر این مرغ ، برایت تخم طلا دهد چه؟ آیا باز هم او را،
خواهی کشت، تا از آن بهره مند گردی؟!

شاگرد گفت : نه هرگز استاد، مطمئنا آن تخمها، برایم مهمتر و  با ارزش تر
، خواهند بود!

استاد گفت :

پس تو نیز؛ برای خداوند، چنین باش!

همیشه تلاش کن، تا با ارزش تر از جسم ، گوشت ، پوست و استخوانت؛ گردی.

تلاش کن تا آنقدر  برای انسانها، هستی و کائنات خداوند، مفید و با ارزش شوی

تا  مقام و لیاقتِ  توجه، لطف و  رحمتِ  او را، بدست آوری .

خداوند از  تو  گریه و  زاری نمی خواهد!

او، از تو حرکت، رشد، تعالی، و  با ارزش شدن را می خواهد ومی پذیرد

«« نه ابرازِ ناراحتی و گریه و  زاری را.....!!!»
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (35)

باران در انتظار....
22 شهریور 91 13:03
اخی!
من این متن را توی وبلاگ مادر امیرعباس خواندم وخیلی خوشم امد.ممننون برای یاد آوری.الهههههههههههههههههههی خدا به هر دوتایی تون نی نی خوب و سالم بده...
سر اذان ظهر دعاتون کردم...


ممنونم که به فکرم بودی.ازدورمی بوسمت


راستی خانمی هرکاری می کنم وبتون بازنمیشه !چرا؟
زری مامان مهدیار
22 شهریور 91 13:32
بسیار زیبا هم مطالب وبلاگت و هم آهنگ قشنگت
عزیزم خوشحال میشم به ما هم سر بزنی و تبادل لینک کنیم


حتما دوست خوبم میام
دایی پسقلی
22 شهریور 91 21:50
برای درک آغوشم، شروع کن، یک قدم با تو
تمام گامهای مانده اش با من
منم زیبا
که زیبا بنده ام را دوست می دارم
تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو می گوید
ترا در بیکران دنیای تنهایان
رهایت من نخواهم کرد
رها کن غیر من را، آشتی کن با خدای خود
تو غیر از من چه میجویی؟
تو با هر کس به غیر از من چه میگویی؟
تو راه بندگی طی کن عزیزا، من خدایی خوب میدانم
تو دعوت کن مرا با خود به اشکی. یا خدایی، میهمانم کن
که من چشمان اشک آلوده ات را دوست میدارم
طلب کن خالق خود را. بجو مارا، تو خواهی یافت
که عاشق میشوی بر ما و عاشق میشوم بر تو که
وصل عاشق و معشوق هم، آهسته میگویم، خدایی، عالمی دارد
تویی زیباتر از خورشید زیبایم. تویی والاترین مهمان دنیایم.
که دنیا بی تو چیزی چون تورا کم داشت
وقتی تو را من آفریدم، بر خودم احسنت میگفتم
مگر آیا کسی هم با خدایش قهر میگردد؟
هزاران توبه ات را گرچه بشکستی، ببینم من تورا از درگهم راندم؟
که میترساندت از من؟ رها کن آن خدای دور
آن نامهربان معبود، آن مخلوق خود را.
این منم پروردگار مهربانت. خالقت. اینک صدایم کن مرابا قطره اشکی
به پیش آور دو دست خالی خود را. با زبان بسته ات کاری ندارم
لیک غوغای دل بشکسته ات را من شنیدم
غریب این زمین خاکی ام. آیا عزیزم حاجتی داری؟
بگو، جزمن کس دیگر نمیفهمد. به نجوایی صدایم کن. بدان آغوش من باز است
قسم بر عاشقان پاک با ایمان
قسم بر اسبهای خسته در میدان
تو را در بهترین اوقات آوردم
قسم بر عصر روشن، تکیه کن بر من
قسم بر روز، هنگامی که عالم را بگیرد نور
قسم بر اختران روشن اما دور، رهایت من نخواهم کرد
برای درک آغوشم، شروع کن، یک قدم با تو
تمام گامهای مانده اش با من
تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو میگوید
ترا در بیکران دنیای تنهایان، رهایت من نخواهم کرد[h


-------------------------------------------------
سلام.کوثر عزیزم وخواهر گلم بلاخره اومدن وماروخیلی خیلی خوشحال کردن





دایی پسقلی
23 شهریور 91 15:47
تبریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک که بالاخره این کوثر جونم اومد پیشتون .... خوش به حالتون ..... .. خوش بگذرونین در کنار هم ...
دايي پسقلي
24 شهریور 91 13:50
هـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي‌‌‌ واي من ....
دايي پسقلي
25 شهریور 91 14:09
کاش گاهی خدا از پشت ابرها میآمد، گوشم رو محکم میگرفت و داد میزد: آهـــــــــــــــــــای بــگــــــیـــــــــر بشـــــــــــیــــــن! اینقدرغر نزن ، همینه که هست بعد یه چشمک میزد و آروم تو گوشم میگفت:همه چی درست میشه!
باران در انتظار....
26 شهریور 91 0:25
سلام. من ادرس نمی زنم.چون فقط با کسایی که لینکم هستند ارتباط دارم... برای همین نمی شده وارد وبم بشید. شرمنده عزیزم...جواب خصوصیتون را هم نوشتم.
باران در انتظار....
28 شهریور 91 0:18
سلام.کم پیدا شدید؟


الان میام...
دايي پسقلي
28 شهریور 91 8:32
ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام..
تبريـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــك
منو بخاطر ولادت حضرت معصومه (س) پذيرا باشيد.
ايشالله به حق صاحب همين روز سال ديگه همين موقع اين روز زيبا رو در كنار دخملي ناز و خوشگلتون باشين .. مثله خيلي از مامان باباهاي ديگه
مثله هميشه بهترين ها رو واستون آرزو ميكنم ..
-------------------------------------------------
خوش بگذره در كنار كوثرجون و مامان عزيزش ..


ممنون .امیدوارم به حق حضرت معصومه خدابرای شماهم یه همسر مهربون بفرسته

مامان (منتظر نی نی )
29 شهریور 91 9:37
سلام نظرتو خوندم اولا مرسی که برای من نظر گذاشتین ، دوما من خودم خیلی دوست دارم که نگهش دارم با تمام سختی هایی که میدونم داره اما شوهرم میگه نه ، برام دعا کن امروز میرم جواب آزمایش و بگیرم .... ایشاالله خدا ی نی نی تپل مپلی بهت بده اگه دوست داشتی به وبلاگ پسرم سر بزن www.pesaraksheytoon.niniweblog.com
باران در انتظار....
29 شهریور 91 15:18
سلام.خدا را شکر.الهی خدا به زودی زود دلت را واقعا شاد کنه.امین.
الهی نی نی خودت.امرزو تو فکرشما و یه نفر دیگه بودم.تو این فکر بودم اسم زیبایی که به ائمه بخوره.یاده اسم یاس افتادم.یاس نشان حضرت فاطمه.گل پیغمبران.زیبا هم هست.انشالله خدا دامنت را با یاس خوشبو کنه.



سلام عزیزم.یاس اسم خیلی قشنگی هست.راستش اسم های زیادی بهمون پیشنهاد شده همه اسم هاهم قشنگه
شاید آخرسر هم بزاریم لای قرآن یکی رو برداریم.
باران در انتظار....
29 شهریور 91 15:20
خصوصی عزیزم.
دايي پسقلي
29 شهریور 91 16:43
ممنون از دعاي خيرتون .... ولي كاش با پست پيشتاز بفرسته اونو كه خيلي دير نشه ... ( واسه خنده و شوخي گفنم .. ) خيلي خيلي متشكر از شما و خواهر عزيزتون واسه دعاهاي خيرتون....
دایی پسقلی
31 شهریور 91 14:46
سلام خانوم فتوحی .... میگم این کوثر و مامانش کجان مگه که این چندوقته نمیان به وبلاگشون ....؟؟
والا قدیما که زودتر میومدن و یه جوابی به نظرات بی ارزش ما میدادن ... اما حالا ....
امیدوارم که واسشون اونجا خیلی خیلی خوش بگذره .... و همیشه خوب باشن... حالا اون نظره ما هم بی خیالش.... --
راستی خودتون چه خبر .... از این دخی وروجک نازتون خبری نشده هنوز ......
والا من که پیر شدم ... خوشا به حال دل شما ..
واقعا که چه برنامه هایی پیاده میکنه این اوستا کریم سر بنده هاش .... حیرون میمونه آدم ...



سلام.پیغامتون روبه خواهرم میرسونم.فکرمی کنم چون خیلی بهشون خوش میگذره دیگه وقت سرزدن به وبلاگ روندارن
از طرف دخملی هم که فعلا خبری نشده.
باران قلنبه
31 شهریور 91 17:54
سلام عزیزم خوشحال می شم به وب دخمل منم بیاین دخملم باران مظفری توی مسابقه جشنواره رمضان 91 آتلیه سها شرکت کرده اگه می شه به سایت آتلیه سها بروید و در قسمت جشنواره رمضان به دخترم رای 5 بدهید.این جشنواره تا اول مهر مهلت داره. آدرس سایت آتلیه سها: Soha.torgheh.ir/festival یا به لینکش مستقیم تو وبم مراجعه کنید.در ضمن اگر قبلا به کودک دیگری رای داده اید میتوانید دوباره به دخمل من رای بدهید منتظرم یادتون نره هاااااااااااااااااا یه دقیقه بیشتر طول نمی کشه ففط تا امشب مهلت دارید
دایی پسقلی
2 مهر 91 23:13
خانوم فتوحی سلام .... میگم این مادر دختر ..... اومدن پیش شما به کل دیگه ساکت شدن ......؟؟؟؟؟؟ چه خبره اون ور مگه ....؟؟؟ والا من که نگرانشون شدم ... از وبلاگ هم که دیگه سر نمیزن یا اگه میزنن هم سرسری و زودی میرن ..... نمیدونم والا .. میدونم مشکلاتشون و دردسرهاشون که زیاده تو زندگی ولی ...................... چی بگم والا .... این یه جور پاک کردن صورت مساله هست .. شما که پیششون هستین یه خورده شارژ روحیشون کنین .... سلام برسونیدشون .........
دايي پسقلي
3 مهر 91 13:40
ايشالله كه هميشه خوب و خوش باشن ..... همين كه سالم و سلامت باشن و اوضاعشون روبراه باشه ... واسه من كلي خوشي مياره .. سلام زياد برسونيدشون .....
دايي پسقلي
7 مهر 91 14:17
ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام.. خوبين شما خانم فتوحي ... ميگم حكايت شما 2 تا خواهر هم با وبلاگهاتون مثله بازي دزد و پليس شده .... تا يكي از شما ها پيداش ميشه و مياد يه سر به وبلاگش ميزنه ... اون يكي ديگه تون ميره و غيبش ميزنه .... بالاخره مامان كوثرجون افتخاردادن و گويا بعد از رسوندن پيغام من توسط شما اومدن و يه پست فسقلي تو وبلاگشون گذاشتن... ولي از اين طرف شما غيبتون زده باز ... ------------ حقيقتش ديشب كه من به خواهرتون پيام تبريك ولادت امام رضا (ع) دادم .. از احوالات و اخبار اين دخملي نازتون هم سوال كردم و در حالي كه انتظار داشتم خبر خوبي بهم بدن ولي در كمال ناباوري گفتن كه هنوز هيچ خبري نيست ... حسابي خورد تو پرم ... ايشالله به حق صاحب همين روزاي جمعه و خصوصا ولادت امام رضا (ع) هم كه هست .. خدا ديگه يه لطفه حسابي در حق شما و همسر مهربونتون بكنه و دلتون رو شاد كنه .... بازم ميگم مثله هميشه اگه قراره هر چي تقدير شما باشه ... انشالله به خيري و خوشي باشه /// سلام زياد برسونين خدمت خانواده ي محترم
دايي پسقلي
11 مهر 91 15:40
هـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي واي من .... غيبتون زده شماها كه //// نكنه تو لار قحطي اينترنت هست خانوم فتوحي ..... والا من كه هر شب اغلب ميام اول يه سر به سايت كوثرجون ميزنم ... ميبينم نيستن .. ميرم وبلاگ شما ولي شما هم كه نمياين ديگه .//..
دایی پسقلی
11 مهر 91 20:28
هی وای من ..... همچنان ما آمدیم و شما نبودین ...
دایی پسقلی
11 مهر 91 23:13
سلام .. واستون یه خصوصی بلند بالا نوشتم خانوم فتوحی .. بی زحمت بخونیدش..
دایی پسقلی
14 مهر 91 14:14
اونوقتا که ما بودیم ، شما نبودین ... حالا که یه عالمه واستون نظر دادیم و نوشتیم و اومدین شما ... .................................................... ؟ هی وای من ...؟ موفق بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاشید ....
دايي پسقلي
16 مهر 91 10:38
نيستين .....؟ هستين ........؟ مياين ..............؟ نمياين ................؟ واي كه چه همه علامت سوال رديف شدن .......؟
دایی پسقلی
16 مهر 91 21:25
بازم اومدیم و کسی خونه نبــــــــــــــــــــــــــــــــــــود.


سلام.واقعا شرمنده هستم که این چندوقت نتونستم جواب پیغام هاتون روبدم.ازتون ممنونم که برام دعاکردین وبه فکر منو خواهرم بودید.راستش یه چند وقتی اینترنت نداشتیم بعد هم که وصل شدسرگرم عروسی وخریدوگشت وگذار بودیم.خیلی روحیه ام بهتر شده
دایی پسقلی
17 مهر 91 22:55
هنوزم خبری ندارین از این دخمل خانوم.......؟
دایی پسقلی
20 مهر 91 22:57
ممهخواهش میکنم !‏منم میدونستم که سرتون حتما شلوغه ؛ولی سر زدن و ننوشتن یه پیغام دیگه نامردی هست؛ واسه همین اینقده نوشتم؛ایشالله همیشه به خوشی باشه و روحیه شما هم روز به روز بهتر بشه؛خدمت همسر گلتون و خانواده ی محترم سلام منو برسونین‏!‏


ممنون .شما هم به خانواده محترمتون سلام برسونید.
دايي پسقلي
22 مهر 91 15:12
به رسم قديميا ... اومديم .. شما نبودين .. يه شاخه گل واستون گذاشتيم..
دايي پسقلي
29 مهر 91 14:09
ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام....
خسته نباشين خانوم فتوحي ....
دلتنگ نباشين يه موقع ...
بالاخره اين وروجك خانوم و مامانشون هم به خونشون برگشتن .... طبق معمول شما رو تنها گذاشتن ....
ولي خوب ايرادي نداره كه .. بالاخره هر اومدني يه رفتني هم داره ...
شما خودتون خوبين ..؟ خانواده تون همه خوبن؟
از دخمل خانوم ما چه خبر دارين تازه ...؟
------------------------------------

سلام. ممنونم که بامن همدردی کردید.دوری از یه عزیز خیلی سخته .شماخودتون هم درک میکنید.ولی آدما مجبور هستن که باهاش کنار بیان.
دايي پسقلي
5 آبان 91 10:45
عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــيدتون مبارك
ye ashena.......
5 آبان 91 22:01
سلام.... این مطلبو بخونین لطفا.... http://charghad.ir/4279/%D8%B1%D9%86%D8%AC%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86
baba saleh
6 آبان 91 16:27
salam enshaalah ke harchi az khoda bekhayn beheton bede .amn migam ensan ta hojate khodaro dare nabauyad jayi dige bere azkhode agha emame zaman bekhayn agharo be madar va hamsar va bachehashon ghasam bedin belotfe khoda hamechi dorost mishe make bisaheb nistim mahdiye zahraro darim iana adrese mane www.gorji.blogfa.com
baba saleh
7 آبان 91 10:45
salam khahesh mikonam enshallah yek mahe dige miyad donya


به سلامتی.انشالله که قدمش مبارک باشه
دايي پسقلي
7 آبان 91 16:10
خواهش ميكنم .... ايشالله كه به حق مهدي صاحب الزمان (عج) تو همين ايام پر بركت اعياد قربان و غدير شما هم به مراد دلتون برسيد و .... خلاصه همه چي تموم شه ..
ye ashena.......
8 آبان 91 0:16
salam .. in matlabe ro k bala vasatun gozashte boodam khondin ..? hamun linke bala ro migam ..?





بله خوندم.مطلب جالب وخوبی بود.راستی هدف شما از برپایی این وبلاگ چیه؟ آیا شما هم این مشکل رودارید؟
مامان ملینا
2 آذر 91 21:54
زیبا بود


ممنون دوست خوبم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به یاس خوشبو می باشد